Φάκελος Lime Crime – To μεγαλύτερο beauty σκάνδαλο της 10ετίας

Σε ένα φανταστικό beauty λεξικό, δίπλα στην λέξη “αμφιλεγόμενος” θα υπήρχε ολόσωμη φώτο της Xenia Vorotova. Όχι, δεν πρόκειται για κάποιο καλλίγραμο μοντέλο της Pirelli όπως μπορεί να φαντάζεστε από το ονόμα της, αλλά για την πολύχρωμη (στην κυριολεξία) αυτοαποκαλούμενη παγκοσμίως “πρέσβειρα των μονόκερων” (παρακαλώ;). Είναι η ιδιοκτήτρια της εταιρείας καλλυντικών Lime Crime, που μας συστήνεται με το όνομα του alter ego της, Doe Deere. Για την ιστορία, η Lime Crime είχε κατακτήσει τον τίτλο τoυ πιο cool “indie brand” λόγω του φαντεζί πλασαρίσματος, των ευφάνταστων συσκευασιών αλλά και των υποτιθέμενων innovative προιόντων της.

Lime-Crime-scandal

Η Xenia Vorotova είναι υπεύθυνη για το μεγαλύτερο σκάνδαλο στον χώρο της ομορφιάς των τελευταίων χρόνων.

Η Xenia/Doe που λέτε, δημιουργεί εδώ και μερικά χρόνια fashion statements με την εμφάνιση της, ακόμα και όταν κυκλοφορεί με τις πιτζάμες της, γεγονός όμως που από μόνο του δεν είναι αρκετό να σβήσει τον καπνό του κακού που σέρνει πίσω της.  Πίσω από τη γλυκύτατη όψη της και τα πεντακάθαρά χαρακτηριστικά του προσώπου της, λένε πως πρόκειται για γυναίκα δολοπλόκα και χειραγωγό, μέγιστη manipulator και με οριακά … φασιστικές αντιδράσεις, προκειμένου να διαφυλάξει την φήμη του brand που με τόσο κόπο(?) έστησε.

Lime-Crime-scandal
φώτο από swedishloveaffair.com

 

Πρώτα, είδαμε τις φήμες περί micas (πρώτες ύλες παρασκευής καλλυντικών), που φέρεται να αγόρασε από Κινέζικη επιχείρηση μαζικής παραγωγής και τα χρησιμοποίησε αυτούσια, χωρίς κάποια επεξεργασία και μας τα πλάσαρε ωραιότατα, πουλώντας τα στο 10πλάσιο της αρχικής τους τιμής. Όσο και φαν του κατινάζ να είμαι και να με γαργαλάει το χέρι να σας τα μεταφέρω, αποφάσισα τελικά να μην ασχοληθώ με τις καταγγελίες περί κλοπής και αντιγραφής από την Sugarpill της άλλοτε φίλης της Amy Doan. Φήμες που θέλουν την Amy να κυκλοφορεί με σπασμένα μπουκάλια μπύρας ψάχνοντας την Doe, κρίνονται ανυπόστατες. ΝΟΤ.

https://www.instagram.com/p/_S-MnyJ9pZ/?taken-by=regineallison

 

Θέλοντας όμως να έχω μια ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη εικόνα, αγόρασα αρκετά προιόντα χειλιών – για αυτά άλλωστε έγινε πιο γνωστή η Lime Crime. Προσωπικά απέκτησα μια αδυναμία στα matte Lip Stain της με την κωδική ονομασία Velvetines αλλά το σκάνδαλο που ξέσπασε προσφάτως με έκανε να ορκιστώ οτι η Xenia και τα Velvetines της δε θα ξαναδούν τα cents μου.

Στην αρχή έκλεισα (με δυσκολία) τα αυτιά μου στις “σειρήνες” του ίντερνετ που οργίαζαν για την κακή, αλά Cruela De Vil συμπεριφορά της Doe απέναντι σε όσους δεν έδιναν και πολύ θετικά reviews σε προιόντα της, έκανα πως δεν άκουγα όταν η μεγάλη πλειοψηφία των beauty bloggers και vloggers ανά τον κόσμο έκαναν καταγγελίες για επίθεση από την ίδια, έχοντας να επιδείξουν μάλιστα και screenshots από emails. Μεταξύ άλλων, τα screnshots εμπεριείχαν απειλές για μηνύσεις σε 13χρονα κορίτσια που είχαν τολμήσει να αμφισβητήσουν στα μπλογκ τους την τελειότητα των προιόντων της. Όλοι όμως είμαστε αθώοι μέχρι ισχυρής αποδείξεως του ενάντιου -ΣΚΕΦΤΗΚΑ- και συνέχισα να επενδύω στα ωραία της κραγιόν σκεπτόμενη απλά, ΚΑΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.

lime crime scandal
φώτο απόt thebestbeautyblog.com

Το θέμα, είναι ότι το καταναλωτικό κοινό (και το ανθρώπινο είδος, μη γελιόμαστε), έχει μνήμη χρυσόψαρου και συγχωρεί εύκολα περσόνες που θεωρεί χαρισματικές, ταίζοντας τις με περισσότερη αγάπη και θαυμασμό (ένα σκασμό χρήματα δηλαδή) μέχρι που ξαφνικά σκάει μεγαλειωδώς ένα σκάνδαλο που παίρνει διαστάσεις Big Bang και σαν ντόμινο οι φωνές και οι καταγγελίες πέφτουν βροχή. Η αφορμή για αυτό το σκάνδαλο;

Μια παραβίαση στις βάσεις δεδομένων της εταιρείας και του online shop της Lime Crime, η οποία έδωσε στα χέρια επιτήδειων τα στοιχεία των πελατών της πριν κάμποσους μήνες, τα οποία περιελάμβαναν από διευθύνσεις, στοιχεία πιστωτικών καρτών και social security numbers των καταναλωτών που ξόδευαν τα ωραία δολάρια για την ροζουλί συσκευασία των ακριβοθώρητων κραγιόν της. Κάπως έτσι, οι περισσότεροι καταναλωτές βρέθηκαν, αντί με κραγιόν, να χρεώνονται οι κάρτες τους με 500-1000 δολάρια ανά περίπτωση, ενώ μία εκ των αγοραστών βρέθηκε με δάνειο 10,000 δολαρίων στο όνομα της το οποίο δεν έχει πάρει ποτέ η ίδια.

Με λίγο καλό μάρκετινγκ και σωστή τακτική από την εταιρεία – ένα γενναίο discount π.χ– και μια τεράστια συγγνώμη, τη στιγμή που οι τράπεζες στην πλειοψηφία τους επιστρέφουν χρήματα από παράνομες χρεώσεις,  ίσως και να κόπαζε ο θόρυβος από τις φωνές του κόσμου στο internet που περίμενε στη γωνία με πυρσούς για να κάψει την Doe ως άλλη μάγισσα του Σάλεμ.

Το πρόβλημα είναι πως τίποτα από αυτά δεν έγινε. Μόλις η εταιρεία κατάλαβε πως κάτι δεν πήγαινε καλά, πριν καλά-καλά ξεκινήσει ο πανικός από καταναλωτές, δεν έκανε ΤΙ ΠΟ ΤΑ. Η Xenia αποφάσισε να το αποσιωπήσει, και έδωσε εντολή στους υπαλλήλους της να κάνουν το ίδιο.

https://www.instagram.com/p/_7YOogN0Ja/?taken-by=limecrimemakeup

 

Με μια ωραιότατη αλυσιδωτή αντίδραση 4 μήνες μετά, το instagram, η σελίδα τους στο Facebook και το ίντερνετ γανικά, πολιορκούνται και σείονται από φωνές και κατηγορίες για απάτη, σπρώχνωντας την Doe να “κλειδώσει” την πρόσβαση στο Instagram της εταιρείας, κάνοντας τον λογαριασμό της εταιρείας private και σβήνοντας με αστραπιαία ταχύτητα τα σχόλια καταναλωτών που με μορφή χιονοστιβαδας κατέλαβαν και τα φόρουμ. Το δριμύ κατηγορώ του κόσμου δεν εντοπίζεται στην παραβίαση, αλλά στην προσπάθεια να θαφτεί το συμβάν και στην φασιστική αντιμετώπιση της εταιρείας αρνούμενοι να δεχθούν οποιοδήποτε σχόλιο κατέκρινε την πλέον δόλια τακτική τους. Λυπάμαι Lime Crime, μπορεί να ετοιμάζεις pastel βαφές μαλλιών και να με τρώνε τα χέρια μου και οι μπλέ μπούκλες μου, αλλά υπάρχουν πολλά Lip Stain και βαφές να καλύψουν το κενό σου.

Δεν ήταν όμως μόνο αυτό. Τελειωμό δεν έχουν οι επιθέσεις κατά της Lime Crime, καθώς, μετά από καταγγελίες καταναλωτών τον Ιούλιο που μας πέρασε, ο FDA, έστειλε προειδοποιητική επιστολή στην εταιρεία στην οποία υπήρχαν ισχυρισμοί για χρήση εξακυανοσιδηρικού και ultramarine στα κραγιόν Velvetines, τα οποία απαγορέυεται να χρησιμοποιηθούν, σύμφωνα με την Oμοσπονδιακή Νομοθεσία Τροφίμων, Φαρμάκων και Καλλυντικών των Η.Π.Α. (Federal Food Drug and Cosmetic ActFD&C Act).

Όταν η Xenia ρωτήθηκε από το Refinery29.com, φυσικά και δεν απάντησε, αλλά αρκέστηκε μέσω των social media να καθησυχάσει τους καταναλωτές της, λέγοντας πως είναι από τυπογραφικό λάθος στην ετικέτα του προϊόντος. Μείνατε κόκαλο; Σύμφωνα με τον FDA δεν υπάρχει, προς το παρόν, τρόπος να ελέγχονται καλλυντικά πριν την κυκλοφορία τους, αλλά σχετικές ενέργειες μπορούν να προκύψουν μετά από καταγγελία. Τον Νοέμβρη που μας πέρασε, η Lime Crime ανακοινωσε στο σαιτ της, ότι ο FDA εξέτασε τα Velvetines και απεφάνθη ότι δεν υπήρχαν τα χημικά για τα οποία έγιναν οι καταγγελίες στα κραγιόν. Και ρωτώ εγώ η αφελής. Ποιά σοβαρή εταιρεία που σέβεται τον εαυτό της και τους καταναλωτές της, έχει mislabeled συστατικά στα προιόντα; Δηλαδή μπορεί ο οποιοσδήποτε να γράφει ό, τι συστατικά θέλει στις ετικέτες χωρίς κανέναν έλεγχο και καμμία κύρωση;

Αλήθεια Doe, τι άλλο θα προκύψει σε λίγο; Ότι είσαι Εξωγήινος και μας κοροϊδέυεις τόσο καιρό;

lime-crime-doe
φωτο από limecrime.com

Κεντρική φώτο από limecrime.com